dijous, 2 de febrer del 2023

"Venite ad me et ego dabo vobis omnia bona"

Un dels records que tinc de ca la iaia són les figures que tenia al bufet del menjador. Recordo bé la de Santa Rita, tota ella blanca i negre, i la d'un Sant Crist, que feia por de veure. Per això se'm va escapar un somriure, quan una alumna va presentar-se a fer l'examen amb un Sant Pancraç.

La meva àvia me l'ha regalat. Diu que em portarà sort. Abans el tenia a la botiga, però com que s'ha jubilat, ja no el necessita. Diu que ara em fa més falta a mi. Si molesta el guardo, però si puc tenir-lo, millor.

Tot i que es va fer estrany tenir aquella figura sobre el pupitre, no vaig ser capaç de negar-m'hi. Això sí, el primer a corregir va ser el seu. O havia estudiat molt o realment la figureta funcionava, perquè va treure la millor nota de la classe.

En repartir els exàmens ja corregits, vaig aprofitar per explicar una mica d'història i creences sobre Sant Pancraç, tot i que no tenien res a veure amb el tema de física i química que havíem de començar. Fet del qual em vaig penedir. Perquè en següent examen, mitja classe va demanar fer-lo amb la figureta sobre la taula. Volem sort, deien.

Aquesta història dels sants s'ha acabat avui quan avui m'ha cridat la cap d'estudis al seu despatx. A part de recordar-me que treballem en un centre laic, m'ha retret que fos tan confiada. En realitat, l'únic responsable de les altes notes de l’assignatura, havia estat el llibret que porta el Sant a la mà, ideal per encabir-hi unes quantes fórmules. 

Iona

Microrelat finalista XIII Concurs ARC de Microrelats "La Sort" L'amulet. Gener 2023

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada