divendres, 2 d’abril del 2021

#LletresDeRàdio d'Ona Digital

 

Captaire
Res, ni mirades, ni somriures, ni un hola, ni un adéu. Sembla que estigui en mode invisible. Sovint em tormento desitjant un suau petó o una càlida abraçada.
Sóc una captaire d'amor.
Sembla que mantindré el meu estatus de soltera per sempre més.

Sífilis
Avui, tots els mitjans de comunicació informaven que la teobromina del cacau cura la sífilis. Just quan m'havia decidit a comprar accions de la Xocoa, he descobert que era una fake new. Era l'últim intent de l'empresa de salvar-se de fer fallida.

Interracial
Hi ha mots, que tot i que en conec el significat, no els utilitzo. Un bon exemple en seria interracial. 
 
Emulant Godoy 
Al seu despatx es va instal.lar un botó vermell, com els dels despatxos de mandataris durant la guerra freda. Al pressionar-lo esclatava de luxúria. El famós quadre de Goya passava de versió vestida a nua.

Exhumació
En algun moment del dia sempre solia passar pel jardí. Però, de cop, va deixar de venir. Va ser plantant un cirerer, que vaig exhumar el seu cos. El meu fill reconegué haver enterrat el gat dels veïns al jardí de casa, però va negar haver-lo mort.

Educació
Que no col·loquis els colzes sobre la taula ni t'aguantis el cap mentre menges. 
Digues bon dia quan entris.
Fes-li un petó i dóna-li les gràcies. 
Li havien inculcat tanta educació i modals, que mai gosà dir que no. 
Això fou la seva perdició.
 
Gemma
La forense trobà una gemma dins l'estómac del cadàver, i en un moment de feblesa, va robar-la. Un dia després, realitzaven l'autòpsia al cadàver de la forense. El substitut, en un mal moment, robà la gemma que trobà a l'estómac de la nova víctima.

Muralla
Tot i l'afany que va esmerçar en construir una muralla que protegís el castell, aquesta, no va durar pas massa. Havia subestimat la força de les onades.
Era el seu primer dia de platja.

Absència
Ell sabia que això passaria. Sempre s'havia sentit irrellevant. Volia deixar de sentir-se així. I fou valent i tirà pel dret. 
L'endemà ningú s'adonà de la seva absència.
 
Burgesia
El vaig veure a l'aparador i el vaig trobar tan cuqui. La dependenta que em va atendre era tan mona. Mentre explica això a la veïna, pensa en què ja no poden pagar l'assegurança mèdica. Burgesia que ja no és burgesa, però vol aparentar burgesa.

Llac
Una antiga llegenda explica que al fons del llac hi viu un monstre que de nit, s'esmuny dins les cases, per robar cos i ànima de les joves de la vall. Des d'ahir, que el monstre dormirà per sempre més, al fons del llac, en companyia del seu cotxe.

Florència
M'agrada posar nom a les coses. La bicicleta elèctrica que m'he comprat l'he batejat amb el nom de Florència. Tothom diu que s'adiu al ser jo historiadora d'art. Ningú sap que és el nom de qui una vegada vaig estimar furtivament.

Recepta
Buscant entre arxius per confeccionar l'arbre genealògic familiar, vaig descobrir en els meus avantpassats un anhel fallit en trobar la recepta de la felicitat. Que si alquímia, luxúria, golafreria... 
Amb lo fàcil d'aconseguir essent lletraferit.

Alienígena
La majoria se sorprengué, que algú seriós i respectat com ell, expliqués que havia iniciat relacions amb una alienígena. 
A mi no. Ell seguí la recomanació literària que li vaig fer.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada