divendres, 24 de novembre del 2023

ImModèstia

Des de dalt les vistes són molt bones. M'agrada passar-hi estones observant el meu harem. Em sento orgullós de tota la feina feta. M'ha costat hores i dedicació, però ha donat el seu fruit. L'harmonia que ha assolit el corral ha estat gràcies a les meves habilitats observadores, intel·ligència i sens dubte, les meves destacades capacitats manipuladores.

La mestressa somriu quan ens creuem aquelles mirades de complicitat. Se la veu contenta amb el resultat de tenir un galliner tan tranquil. La producció ha augmentat significativament. És llavors quan em ve al cap que tant que es parla del nostre origen, si primer fou l'ou a o la gallina, però mai es comenta el paper principal que desenvolupem nosaltres els galls.

Però últimament, hi ha una cosa que em té una mica amoïnat. El canvi és subtil, però podria ser prou significatiu. La veig canviada. Quan ve al corral, els ulls li brillen d'una forma diferent, i això no sé si això és el preludi de bones o males notícies.

Avui, s'ha presentat al galliner més aviat de l'habitual i sense que hagi tingut temps de reaccionar, m'ha agafat per les potes i m'he quedat de cap per vall. Déu meu, quina posició més denigrant. De cop he perdut tota la meva credibilitat i bona posició. I jo que pensava que era imprescindible, i es veu que sí, que sí que ho soc, però no comptava que ho fos pel rostit de festa major.

Iona

Relat participant al XIII Concurs ARC de Microrelats Novembre 2023

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada