dimarts, 19 de gener del 2021

J.D. Salinger

 



Potser hauré de rellegir el llibre d’El vigilant del camp de sègol, Me’l van recomanar en una fira d’intercanvi de llibres. Devia ser algú que entenia de lectures.

Jo, que sóc de ciències, poc en sé de quins són interessants. Ja no recordo pas gaire les que vaig aprendre a l’institut, potser alguns de cavalleria o de la renaixença.

Aquest pensament em va passar pel cap després de llegir-ne uns paràgrafs seleccionats, d’un article d’una revista que té nom de número. Vaig adonar-me, que tot i haver-lo llegit, no n’havia captat l’essència.

I així és com ha arribat el dilema. Dubto si rellegir-lo de nou. Dedicar-li temps un altre cop, farà caure de la llista de lectures l’últim llibre que tinc destinat a llegir abans de morir.

Quin dels dos m’aportarà més. El vigilant del camp de sègol, o un de desconegut, un que potser encara no s’ha escrit, un de brutal que em commourà. O potser un que no entendré del tot, i que ja no em quedarà temps en aquesta vida per rellegir.

Iona

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada